Geoblog.pl    Margot    Podróże    Wycieczka    Zwiedzanie

Zwiedzanie

Belgia
Belgia, Waterloo

Wjezdzamy do centrum.Miasteczko male ale przyjemne i czyste.W centrum informacja turystyczna i mile zaskoczenie.Pytamy jak dojechac na kopiec a mila pani daje nam mapke z miejscami do zwiedzania i rysuje nam trase zaznaczajac gdzie warto sie zatrzymac,na koniec pyta skad jestesmy,kiedy mowimy ze z Polski daje nam broszurke po polsku gdzie opisana jest cala trasa zwiedzania i podany czas trwania kazdej prezentacji.Dobry pomysl,wiadomo ile czasu musimy poswiecic zeby zobaczyc wszystko. Obok informacji znajduje sie piekny kosciol sw Jozefa a po przeciwnej stronie muzeum Wellingtona.My ruszamy na kopiec,ktory jest 4 km dalej.Kolejka do kasy niezbyt wielka,kupujemy bilety na cale zwiedzania placimy po 14.50 eu.W cenie biletu przejazdzka wehikulem po polach gdzie odbywaly sie walki,prezentacja wizualna bitwy,pietnastominutowy film o bitwie wejscie na kopiec ,zwiedzanie panoramy bitwy i malego muzeum figur woskowych.Wyglada ciekawie.I na poczatku wpadka.Wehikul odjechal nam sprzed nosa,nastepny za 40 min wiec decydujemy sie na film.I tu blad.Jezeli kupujecie pelny bilet,zaczynajcie od wycieczki bo nie zobaczycie wszystkiego.Obejrzelismy prezentacje wizualna,nawet ciekawie pomyslane komentaz w 4 jezykach a na makiecie podswietlana sytuacja,warte obejrzenia,pozniej film i na koniec wychodzimy na zewnatrz gdzie odbywa sie musztra w mundurach z epoki.Mamy do wyjazdu 10 min wiec decydujemy ze na kopiec wejdziemy po powrocie.Jedziemy po zaoranych polach,z glosnikow opis poszczegolnych miejsc ale nie zatrzymujemy sie nigdzie.W sumie jazda beznadziejna bo wszedzie mozna dojechac samochodem,zatrzymac sie i poogladac a z tego ich tramwaju nic nie widac w dodatku byl tak zdezelowany ze myslelismy ze trzeba bedzie pchac.Wrocilismy i tu niemila niespodzianka nie mozemy wejsc na kopiec na nasze bilety bo czytnik elektroniczny nie otwiera drzwi.KIedy bylismy na prezentacji powinnismy wejsc od razu na kopiec.Rezygnujemy z kupna nowych biletow i zwiedzamy panorame.Robi wrazenie,polecam.Muzeum figur malenkie ale ciekawe.W sumie wycieczka byla udana